Testujemy · Żywienie

Power of nature Meadowland Mix

Po przejściu na karmę suchą, postanowiłam znaleźć taką, która będzie dla mojego suchożercy jak najlepsza, czyli najlepiej zbilansowana. Zachęcona pozytywnymi opiniami o PoNie postanowiłam go zakupić.

Co prawda słyszałam o kotach, u których PoN powoduje problemy z brzuszkiem i o tym, że kuwetę trzeba czyścić w masce gazowej, ale wierzyłam, że u nas się to nie zdarzy, bo Diana power-of-nature-mixakceptowała zawsze wszystkie chrupki i jej brzuszek też. W zasadzie w myśl, że wszystko co jest chrupką jest jadalne.

Miałam akurat szczęście, ponieważ karma ta jest słabo dostępna w Polsce, zazwyczaj trzeba ją zamawiać z Niemiec, a mnie udało się zamówić ją na modern pecie i to ze zniżką za pierwsze zakupy z 70 zł 2 kilogramy, czyli całkiem przystępnie.

Skład karmy bardzo mi się podoba, a prezentuje się on następująco:

odwodnione mięso z kurczaka, świeży łosoś, suszone jajka, odwodnione mięso z indyka, siemię lniane, lucerna, tłuszcz z indyka, witaminy i minerały z prebiotykami, olej z łososia, wątróbki drobiowe, wodorosty, żurawina, suszone jabłka, lecytyna, sól morska.

Kluczowym tutaj jest to, ze mięsa w składzie jest ponad 80%, a jego przyswajalność podobno plasuje się na poziomie >90%. Niski jest też udział węglowodanów,które powodują tycie kotów- poniżej 10%. Karma zawiera wszelkie niezbędne witaminy i minerały, a także taurynę na wystarczającym poziomie- niczego już nie trzeba suplementować.

natural-cat-meadowland-mix-7-5-kg

Zaczęłam dodawać karmę bardzo powoli do Purizona. Dosłownie po 5 g na dobę. Smakować, smakowała, ale jak pisałam przy suchych chrupach u Diany niczego to nie oznacza- Diana zje wszystko, co jest suchą karmą. Już od pierwszego dnia zauwazyłam gorszy zapach z kuwety. Po kilku dniach zwiększyłam ilość PoNa do 8g i niestety zmiana ta zakończyła się biegunką i brudnymi portkami. Znów więc zmniejszyłam ilość PoNa do 5g i znów po kilku dniach, zwiększyłam. Nastąpiła powtórka z rozrywki i znów biegunka, brudne portki, a co najgorsze krew na kocim odbycie. Karmę natychmiastowo odstawiłam. Zostaliśmy na Purizonie.

Jak widać „nie wszystko złoto, co się świeci”, a każdy kot jest inny. Mimo szczerych chęci, Power of nature nie służy mojemu kotu, a ja już nauczyłam się, że dla naszego kota dobre i zdrowe jest to, co przede wszystkim nie szkodzi. Obecnie pochłaniamy drugą paczkę jagnięcego Purizona. W następnym zamówieniu chcę zamówić na próbę małą paczką Purizona kurczakowego i rybnego. Zdam relację, czy smakowały.

Karmę Power of nature, możecie kupić obecnie w sklepie modernpet lub w sklepie kocimiętka. Jej cena regularna to ok. 79 zł za 2 kg.

Dajemy karmie 2 serduszka. Co z tego, że skład świetny, jak jelitom nie służył.

♥♥♥♥♥

4 thoughts on “Power of nature Meadowland Mix

  1. Witaj ja u mojej kotki mam podobny problem. Zaczęłam mieszać orijen z PON i kotka zaczęła mieć problemy z luźnymi stolcami. Niestety muszę zejść z orijen bo po rybnym ma łupież i sierść brzydką, po kurczakowym zwraca, a z PON to już w ogóle katastrofa. Druga sprawa to waga kotki. Kupiłam PON bo ma mało węglowodanów, a muszę ją odchudzić z przykazania weta 😑 czy możesz polecić jakąś dobrą karmę z małą ilością węgli?

    Lubię to

    1. Z małą ilością węgli raczej będzie problem. Tak naprawdę jedynie PON ma małą ilość, Ziwi i Applaws. Z czego Ziwi było dla Diany niejadalne- a ona lubiła wszystko co suche- a Applaws ma fatalny stosunek wapnia i fosforu. Prawdę mówiąc odkąd moje koty są na barfie to nie mam rozeznania w karmach suchych, myślę jednak że za wiele się nie zmieniło. Jeśli chcesz odchudzić kota polecam odstawić suche i przejść na mokre, bądź właśnie barf 🙂

      Lubię to

      1. Dziękuję za odpowiedź. Właśnie od wczoraj studiuję barfny świat 😊 boję się jednak trochę że mogę coś źle zrobić i zaszkodzę mojej kotce. Jak dobrać odpowiednie ilości składników żeby dostała wszystko co potrzebuje? Masz może jakiś plan którym możesz się podzielić?

        Lubię to

Skomentuj

