Higiena · Testujemy

Golden Grey Master

Odkąd koty przeszły na barfa, żwirek który dotychczas gościł w ich kuwecie, przestał zadawać egzamin. Koty bowiem bardzo dużo zaczęły sikać. I ze żwirku robił się beton, nie mówiąc o tym, że ostatnimi czasy zaobserwowałam dość kiepskie zbrylanie. Dlatego postanowiłam spróbować czegoś nowego. Wybór padł na Golden Grey Master.17543_PLA_Golden_Grey_Master_1

Żwirek dość drogi, bo jego cena oscyluje w granicach 3 zł za kilogram przy zakupie od razu 28 kg. Czy warty ceny?

Po otwarciu paczki poczułam orzeźwiający zapach. Producent sugeruje, że to zapach pudru dziecięcego, ale moim zdaniem o wiele bliżej mu do zapachu morza. W każdym razie zapach jest przyjemny. Żwirek jest drobniutki, szary z niebieskimi granulkami silikonu, które mają odpowiadać za higienę.

Nasypałam sporą warstwę, około 6-7 cm i obserwowałam reakcję futrzastych. Oczywiście zjawiły się od razu, zrobić kontrolę czystości kuwety i sprawdzić co nowego tam im nasypali. Początkowo były chyba zdziwione zapachem, bo chodziły, wąchały, sprawdzały, ale ogólnie mam to szczęście, że jeśli chodzi o żwirki, to moje koty akceptują wszystko co im się wsypie, byle by tylko można było w tym kopać. Tak było i tym razem. Pierwsze lody przełamał Garfield, wszedł do kuwety, skorzystać zakopał i wyskoczył zadowolony. 🙂

19401_goldengreymasterkatzenstreu2_05_2011_5

Co do samego użytkowania żwirku, to z pewnością świetnie zbryla. Bryłki są duże, twarde i nie rozkruszają się nawet, gdy sprzątamy od razu po wyjściu kota z kuwety. Dobrze chłonie zapach, dość długo czuć intensywny morski zapach przy przesypywaniu żwiru w kuwecie. Na plus, ze jest drobny, więc przesiewa się z łatwością przez łopatkę. O dziwo mimo, że drobny nie roznosi się tak strasznie na zewnątrz, chociaż oczywiście nie czarujmy się, trochę go leży wkoło kuwety, zwłaszcza jak mamy koty długowłose. Niestety wplątuje się trochę w sierść MCO. Z ragdollem nie mam tego problemu, ale MCO ma naprawdę gąszcz włosów i póki co, każdy zwirek lądował mu w sierści. No i jeszcze jedna kwestia: wydajność. Póki co mamy ten żwirek miesiąc i zużyliśmy trochę ponad 1 opakowanie (1 opakowanie= 14kg). Nie jest to najgorszy wynik, biorąc pod uwagę ilość sików, jakie oddają moje koty.

Podsumowując jestem zadowolona. Póki co zostajemy przy Golden Grey Master.

 

♥♥♥♥♥

Skomentuj

